3 mars 2015

 Hej igen! Här har verkligen vardagen kommit igång. Tänk det är redan mars! Har nu varit här i 4 veckor :) Jag trivs fortsatt bra. Det är så härligt att gå ut till hästarna varje morgon och vakna till medan man ger dem frukost :)  Bra start på en ny dag helt enkelt! Särskilt bra eftersom det är på morgonen, precis då jag vaknat som jag saknar Oskar mest. Då är det bra att få komma ut till mina vänner i hagen :)
 
Efter några dagars regn har jag nu kunnat början rida och jobba med Duke igen :) kul! Och Candy fortätter att ta med med runt i närområdet, efter regnet kom några riktigt varma dagar så då blev det mycket strand! :) Kommer faktiskt bli riktigt tufft att lämna det här stället om 3 veckor!
 
Här kommer lite foton från senaste tiden:
 
Ganska snart efter senaste inlägget passerade 2 cykloner över norra Australien, vilket gjorden att vi fick en massa regn i några dagar. Då fanns det inte så mycket att göra mer än att hålla sig inne och se film :) Här står Charlie och Minty och gömmer sej från vind och regn :)
 
Fin kväll i Byron :)
 
 
 
 
Efter några dagar var solen och hettan tillbaka. Här är en strand en bit söder om Byron.
 
 
Helt ok ställe att bo på!
 
Sol och bad på min lediga dag :D
 
 
 
 
En morgon låg den här "lilla" pytonormen ute på verandan och smälte sin frukost. Fin! :)
 
En dag då det var allt för varmt för att jobba åkte vi ner till stranden på andra sidan fyren. Vid sidan av stranden fnnns den här lilla sjön. Den kallas Tea tree lake, eftersom den ligger mitt bland massa tea tree -träd. Detta gör vattnet brunt men nyttigt och antiinflammatoriskt! Det var sjuukt varmt i vattnet, som att bada badkar typ, haha.
 
Lycklig, glad och förvånad då jag mitt i hästarnas midda får en bukett blommor "med mitt namn på?!" Tack till världens finaste Oskar! <3
 
Hade bra där hemma! Kram :)
 
 

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Den där ormen var ju inte liten....(hovva se olicklit hemsk en sak) och inte buketten heller!! :-)

Kommentera här: