Byron bay - första veckan

Hejsan!  
 
Ja nu har det gått drygt en vecka sen jag lämnade sverige, och jag har snart varit en vecka i mitt nya hem. Som sagt så volontärarbetar jag nu för en kvinna - Candida. Jag hjälper henne med hästarna och hundarna och med lite andra enklare sysslor. Mot det får jag mat och får bo hos henne och hennes dotter :)  
 
De två första dagarna var som väntat lite konstiga. Innan jag lixom förstått alla rutiner - både ang arbetet men också det sociala. Är ju ganska speciellt att helt plötsligt flytta in hos en annan människa! Men nu känns det hur bra som helst! :) Hon är jättesnäll och duktig på att förklara och lära ut :) Jobbet är ganska chill, särskilt nu eftersom vädret är som det är - antingen är det sjuuuukt varmt, eller så blåser det sjuuukt mycket, eller så regnar det sjuuukt mycket! Haha. Det jag brukar få göra under dagarna är att mata hästarna, ta av/ ta på täcken, kratsa ur hovarna från lera och se till så att de har vatten. Candida har 7 jättegosiga hästar, och de går ute hela dygnet. Jag brukar också få gå ut med hennes 2 galna hundar - oftast springer de iväg på egna äventyr, och man kommer hem själv igen, haha. På grund av det tokiga vädret har det inte blivit så mycket ridning, men har fått rida 2 gånger :) kuuuul!  
 
Gården ligger helt otroligt fint, typ 20 min från Byron, mitt i en macadamia-odling och bland gröna kullar och små sjöar. Sjukt vackert!  
 
Igår hade jag ledigt och åkte då in till Byron bay. . Byron är en liten och väldigt mysig stad med hippies, surfare och turister ;) Jag tog chansen att få steka lite på stranden då det dagen till ära var sjuuuukt varmt och soligt ( bränd ja..) och badade bland massvis av surfare i alla åldrar. Byron är känd för sin fyr som står på den östligaste udden i hela Australien. Det finns en sjukt fin gångstig runt hela udden. Å så vackert det var! Jag fick dessutom se en koala! :):)  
 
Ganska sjukt att tänka sig att jag är här nu, hit jag velat så galet länge, och att jag också får göra det jag vill - jobba på en gård med hästar. Living the dream lixom.  Å så läskigt det var att åka, men så glad jag är att jag gjorde det! Skräckblandad förtjusning när det är som bäst helt enkelt. Detta kommer verkligen bli en upplevelse och ett äventyr - på många plan. Inte bara positivt, saknaden finns ju alltid där och såklart kommer det nog tillfällen då man kanske helst varit två.. Men jag tror och vet att jag också kommer lära mej så sjukt mycket, om hästar, australien, och om mej själv. Och förhoppningsvis blir det flest positiva stunder! :)  
 
Hoppas allt är bra med er där hemma! Nu kommer massa bilder på mina nya vänner och omgivningar! puss å kram :) 
 
Här är gården!
 
På promenad med hundarna
 
Här har vi Coco :)
 
Och Molly, lilla nervösa, supergosiga Molly, som gör allt för att man ska ta på henne. Just nu ligger hon och gosar med mej :)
 
Och här har vi Tiny :)
 
Här kommer Cardy! Benjy och Romy är i bakgrunden
 
Johnny och Duke - de två jag fått rida än så länge :)
 
Charlie
 
Jag och Duke på uteritt :)
 
Stranden i Byron bay
 
Fyren
 
 
 
 
 
Stranden på andrea sidn udden
 
Söt!! <3
 
 

Kommentarer:

1 Oskar:

skriven

Va härligt det ser ut:) Älskar dig mest av allt <3

Svar: Och jag dej <3
nikeoskar

2 Johanna:

skriven

Sjukt kul att höra av dig och så sjukt fina bilder jag blir alldeles sjukt avundsjuk... Haha... Framförallt på koalan, helt (sjukt) supersöt. <3

Svar: Haha, <3
nikeoskar

3 Anonym:

skriven

Vilken dröm, så otroligt vackra bilder

Svar: Tack!
nikeoskar

4 Eva:

skriven

Så spännande och roligt - tänk att du är därborta - down under. Får du rida hästarna också ? Jättefina bilder och kram

Svar: Ja det får jag! Tack och kram :)
nikeoskar

Kommentera här: