Sydney & Brisbane

Hej!
 
Nu är jag på resande fot igen då jag skriver. Sitter på bussen ut till Yuleba, där jag ska spendera kommande 2 veckor. Yuleba ligger ca 6 timmar från Brisbane, innåt landet. Mer vet jag inte :) Jag har haft en bra vecka, skönt att vara lite på egen hand :) Dock kanske lite väl mycket resande.. Men så är det ju då man reser och det är ju tur att jag är jag - jag gillar långa bussfärder mer än jag ogillar dem :) Men 18 timmar Sydney till Brisbane var kanske lite väl långt.. Men jag trivs med att bara sitta och lyssna på musik och se ut. Den här bussfärden har verkligen varit vacker. Oändliga landskap i olika färger och nyanser, kor, hästar, kängru, och massa kaktusar - det har jag inte sett innan. :) och solnedgång on top of all.
 
Jag var 3 dagar i Sydney, varav en med mycket fint väder och två med regn. Åkte till berömda Bondai beach, tog en miljon kort på operan och bron (igen), gick över bron, bokade de flesta av de turer jag ska göra och lyckades bli av med min mobil - antagligen snodd. Ikom loppet av typ 3 minuter, precis innan jag skulle gå på bussen. Suck. Men shit happens.
 
I Brisbane mötte jag upp med Emma och Johanna som jag träffade på surfcampen och vi bestämde oss att resa upp östkusten tillsammans :) Tog det mest lugnt i Brisbane, dagen jag kom var jag rätt slut och det regnade HUR MKT SOM HELST. Nästa dag var det fint och vi tog en tur ner längs älven, finns ett mycket fint område där med sandstrand och bad! Vi gick igenom Botanic garden och jag köpte en ny mobil - en sjukt cool, megahäftig, asball mobil! - för hela 39 $ :D kunde dessutom fixa så att jag har kvar samma nummer :)
 
 
Hoppas att ni haft en bra Valborg! Kram och puss <3
 
Bondai
 
Var inte så många som badade - blåste rätt kallt. Men fint var det!
 
Fanns en fin kustpromenad som fortsatte förbi flera andra stränder.
 
 
 
 
 
 
Och en kyrkogård
 
Tillbaka i sydney
 
 
 
Royal botanic garden
 
 
 
 
 
Fint skepp i Darling harbour
 
Harbour bridge
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den har SNAKE!!!
 
South bank, Brisbane
 
Fakestrand mitt i stan :)
 
Sausage tree i botanic garden
 
Där såg vi också otroligt många fina ödlor! De var överallt! :)
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Åhhhhh vad det ser fint ut - kul att du verkar ha det bra och kram

2 Anonym:

skriven

Hälsar Eva

Svar: Tack! Kram :)
nikeoskar

3 Oskar:

skriven

Ganska ovanligt att bondai är tom, men det börjar ju gå mot vintertider nu. Ser härligt ut, vill också vara där. Kul att du fick se kaktusar ;) Älskar dig, puss (L)

Svar: Älskar dej med <3
nikeoskar

4 Johanna:

skriven

Fina bilder som vanligt :-) Lycka till på nya stället, hoppas det blir bra! Fet mobil! Bra att du fixade den så du kan ringa och...? - det är ju det viktigaste! MångamångamångaKramar! <3

Svar: Kram!
nikeoskar

5 Carina:

skriven

Hej! Som vanligt jätteroligt att höra ifrån dig. Det låter som att du har en fantastisk tid. Blir själv nostalgisk igen eftersom jag var på de flesta av platserna du fotat förra nyåret, men i omvänd ordning, åkte bland annat nattbuss från Brisbane till Sydney, "inåtlandet-turen", och som du skriver får man se en ny typ av landskap. Längtar faktiskt tillbaks igen, men den hemska otroligt långa flygresan avskräcker. I så fall skulle jag nog se Darwin och Kakadu, samt västra delen. Ha det bra och många kramar!

Svar: Ja det bli af Darwin och förhoppningsvis kakadu för mej! (Om jag har pengar kvar) kram
nikeoskar

6 Bea:

skriven

Tjoho! Lååånga bussturer och resa på egen hand och tillsammans med andra - NAJS! :D Så himla underbar tid du verkar ha! Saknar dig <3

Svar: Saknar dej också <3
nikeoskar

Kommentera här: