16 mars 2015

 
 
Hejhopp!
 
Här är allt fortsatt bra och ju längre in i mars vi kommer - desto bättre väder. Mer sol, mindre regn och svalare nätter, mornar och kvällar = mer ridning! Har ridigt nästan varje dag senaste veckorna och både jag och Duke har gjort stora framsteg :) Duke känns faktiskt som en helt normal häst nu, fortfarande lite stel, men annars riktigt bra.
Känns rikigt kul! Och jag känner också att jag gjort framsteg - insåg häromdan att det var nästan 7 år sedan jag red regelbundet! (Jag har nån stans föreställt mej att det handlade om typ 3 år eller nått..). Också 7 år sedan ridlärare, vilket gör att man glömmer en del bra saker och lär sej en del dåliga saker.. Haha. Tur att Candy är väldigt pedagogisk! :)  Vi har också gjort lite NH, alltså Natural horsemanship. Det är ett särskilt sätt att hantera hästar på, då man försöker att prata med hästen på deras språk, och på så sätt få dem att respektera än som sin ledare, istället för att tvinga.  En stor del handlar om att med små rörelser kunna flytta hästen, eftersom det är så de till stor del får respekt från varann. Vi jobbade både från marken och från hästryggen, kul! En del repitition av det jag redan kunde och en del nytt. Kul! :)
 
En dag tog Candys gubbe med mej ut på segeltur i sin lilla segelbåt. Vi hade dock typ noll vind, så gled snarare baklänges med tidvatten åt ena hållet och fortare än vinden åt andra hållet.. Men härligt att vara ute på vattnet!
 
Annars har det inte hänt så mycket särskilt. Skulle egentligen dyka idag men det blev inställt pga dåligt väder. Blir förhoppningsvis på onsdag istället! 
 
Vad jag har hört verkar våren vara påväg hemma! Härligt :) ha det bra! Kram <3
 
På promenad med Molly och Coco :)
 
Sjuukt fint här alltså!
 
 
 
 
 
Macadamia-nötter!
 
 
 
Fin strand i Brunswick heads. Den ligger en bit in i en älv, så lugnt vatten för en gångs skull :) 
 
Ut mot havet
 
En annan tea tree -lake :)
 
 
Segla!! :D
 
Minty och Charlie i kvällssolen :)
 
 
 
Kommer sakna det här!
 
 
 

Kommentera här: